dimarts, 18 de setembre de 2012

L’HORA DEL JAZZ A VILAFRANCA (16-09-2012)

L’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya ha tornat a Vilafranca amb L’Hora del Jazz, i ho ha fet regalant dues propostes atractives i refrescants.

MARC AYZA TRIO

Roger Mas, piano elèctric i teclats

Tom Warburton, contrabaix

Marc Ayza, bateria

Marc Ayza

Citats a la Plaça de Sant Joan, el vespre del passat diumenge va començar amb el trio del baterista Marc Ayza, un músic amb certa debilitat per la simetria, els ritmes urbans i la fusió. Ayza va demostrar gran empatia amb el teclista Roger Mas, molt inspirat tota l’actuació, i tots dos van oferir un ric ventall de textures i ritmes. Van comptar fins i tot amb les campanes de la basílica de Santa Maria, que van condicionar durant gairebé deu minuts l’actuació. El grup, demostrant bona cintura tècnica, les va assimilar amb elegància i les va incloure en la peça que estava interpretant.

Roger Mas

Des de plaça, un públic nombrós va passar de la contemplació de la psicodèlia a la rebel·lia del rock per mitjà d’unes composicions que, sense defugir la melodia, se centraven més aviat en l’execució de riffs de caire hipnòtic. A destacar, la riquesa del diàleg entre els dos líders i la connivència de Tom Warburton, discret però primordial, al contrabaix.

Tom Warburton

 

BLACK IN BLUE + Oriol Roca & David Soler

Celeste Alias, veu

Santi Careta, guitarra, banjo, mandolina i loops

David Soler, pedal-steel i guitarra

Oriol Roca, bateria

 
Santi Careta i Celeste Alías
La calidesa d’Antonio Machín va aparèixer tot seguit amb Black in Blue, el duo que formen el guitarrista Santi Careta i la cantant Celeste Alías. Acompanyats del baterista Oriol Roca i amb el pedal-steel de David Soler, van revisar o, més aviat, desconstruir les conegudes tonades del cantant cubà que volia morir a Barcelona. Vestida d’un roig encès, Celeste Alías va marcar de manera brillant el concert amb la seva veu expansiva i tallant. El projecte Jazz Machín, recentment estrenat, s’endinsa bé per l’oïda i acaba amb una digestió fàcil gràcies a la familiaritat de les cançons. A banda de l’estructura deliberadament desendreçada de les versions, també va ser molt lloable la voluntat de donar protagonisme als silencis i, si em permeteu, la sensació de veure traslladats els boleros al desert de Texas i la Route-66, gràcies a l’ambient de blues i guitarra slide que, tant Careta com Soler van emulsionar en molts moments del concert.
L’Hora del Jazz, Memorial Tete Montoliu, en la seva 22a edició, torna dissabte vinent amb l’actuació a duo del guitarrista Paulinho Lêmos i la cantant Araceli Aiguaviva. Un bany de música brasilera al Sam-Cafè del Casino.
Publica un comentari a l'entrada